donderdag 6 april 2006

Grolse Wanten



Mooi is de want wel! Een poosje geleden trof ik op een website een oproep aan voor breisters. De heren van de sociëteit www.grolsewanten.nl zochten breisters, die de Grolse Wanten wilden leren breien, aangezien de dames die dit in Groenlo en omgeving doen op leeftijd zijn cq er mee zijn gestopt. Naar aanleiding van foto's heb ik het telpatroon op papier gezet, en daar een paar wanten van gebreid. Een postbezorgster showt hier de want. (voor haar een verlaat verjaardagskadootje) Nu moet het telpatroon nog uit worden gewerkt - in de computer worden gezet, en dan kunnen de mensen die interesse hebben de wanten zelf gaan maken. Ik moet je wel zeggen, dat de wanten winddicht zijn - ze laten geen kou door, geen wind door en je hebt er heerlijk warme handen van. Voor aankomende winter zal ik zelf zeker nog een aantal paren gaan breien.

4 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Mooie want! Wat voor garen heb je er voor gebruikt? Ik ben tzt ook zeer geinteresseerd in het patroon.

    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I can only make out a few words of Dutch, but your mitten is lovely. You are very talented!

    Ruinwen
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo breigenoot,
    Net als U ben ik een hobbybreister met interesse in folkloristische motieven. Ik zou het erg leuk vinden de Grolse Wanten te breien en ben zeer geinteresseerd in het door U ontwikkelde patroon.
    Met vriendelijke groeten
    Marnel
    e-mail marnelverstegen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kijk eens op http://www.grolsewanten.nl/

    BeantwoordenVerwijderen