donderdag 27 oktober 2011

Thursday Inspiration - Donderdag inspiratie




Yesterday Johan and I went to a concert. For me it was the first time in 17 years that I was able to go to a concert... (last one I saw was Pink Floyd in De Kuip in 1994). De Kast - a band from Friesland played a reprise of last year's "Welkom Thuis tour"(welkom thuis = welcome home), in theatre Oude Luxor in Rotterdam. We had a spot front-row, in the middle... For this nutty designer the right place to watch the members of the band... (hands, feet especially hahaha - if I want I can make them all a pair of socks or gloves)

Words can not describe the atmosphere - the band played exceptionally well. You just had to be there!!!!! I have been watching Peter van der Ploeg for a while, that man plays guitar in an amazing way. For me, he is in my top 5 of best guitar players in the world.

Syb has a golden voice. Simple. Disagree with me, I don't care, but in my book, he is the best. I never expected him to sing so high in one song... and with other songs he got the entire public singing along. Tracks from their latest album were played, as well as hits, both in Dutch, as in Frisian... The band created an evening filled with music, that will keep sizzling and playing in our minds for the coming time!

Oh... the image... after the concert the band took the time to sign - in our case the inlay of their latest CD. A rare opportunity to talk with the band - and to thank them for the music. The Knit Magazine just arrived - the orange socks will be in next month's issue. (Challenge in Orange - issue 44 will be in stores Nov 30). The red WIP will stay a surprise until issue 46.

~!~

Gisteren met mijn echtgenoot naar het Oude Luxor in Rotterdam geweest. De Kast trad daar op - en dit concert is de eerste in de reprise of de Welkom Thuis tour. Het laatste concert wat ik had gezien was inmiddels 17 jaar geleden (Pink Floyd in De Kuip, 1994), dus toen Johan vertelde dat De Kast kwam, waren de kaarten al snel gekocht.

En wij hadden de beste plaatsen! Ik ga niet vertellen wat ze allemaal gespeeld hebben - (er komen meer concerten - ga gerust kijken!) Raar genoeg heb ik in de eerste minuten de bandleden goed in mij opgenomen. Met name handen en voeten - dit zal wel een designer-tic zijn. In theorie zou ik zo voor de hele band een paar sokken kunnen breien. (hahaha)

Peter van der Ploeg trok wel de aandacht. Wat die man doet met zijn gitaren is fenomenaal. Je zou hem zo bij de groten der aarde neer kunnen zetten - hij speelt ze letterlijk allemaal plat. Ik heb met verbazing zitten kijken en luisteren moet ik zeggen.

Ook Syb - met zijn gouden stem - verbaasde mij. Ik wist niet dat hij zo hoog kon zingen. Met gemak zweept hij het publiek op, maar ook weet hij heel gevoelig een nummer neer te zetten. De band had een goede afwisseling van nummers van hun laatste album, met bekende hits in het Fries, en het Nederlands. De hele band speelde met plezier, en dat straalde ervan af! De afgelopen avond zal nog heel lang in ons geheugen blijven... heren: super bedankt!

In de pauze heb ik in de foyer hun laatste cd gekocht - en na het concert heeft de band de tijd genomen om te signeren. In ons geval de inlay. Ook namen ze rustig de tijd om met mensen te praten...voor ons een uitgelezen kans om ze te bedanken voor een topavond.

En de inspiratie van vandaag? Namijmeren over het concert - hun muziek zal de komende tijd behoorlijk in mijn systeem blijven zitten. Knit Magazine issue 43 kwam binnen - volgende maand zit er weer een patroon van mij in (die oranje sokken dus!) En aan de zijkant een werk-in-uitvoering - maar wat dat wordt is te zien in issue 46

1 opmerking:

  1. Music is magic most of the time eh??? SO glad you had fun and I love the deep red yarn!

    BeantwoordenVerwijderen