woensdag 9 februari 2011

No knitting to show... yet

although I have been busy. I am working on several things at the moment - some go slow, some go fast. And yesterday there was no knitting at all for me as we celebrated the birthday of my uncle. We took my mom with us, and enjoyed ourselves.

My mom recently picked up knitting after quite a long time - and she is working on a shawl (one of my designs that have never been published until now) She is doing well with it, but had a question about the border. Worried about casting off going wrong, I had to explain to her that, when knitting the border, she is casting the shawl off automatically. Can you imagine - she has been a sweater knitter for a very long time - the only thing she did in lace knitting was an enormous table cloth - with a croceted bind off.

The main reason for me not publishing the shawl yet is the fact that it is entirely charted - and I don't see a way to simplify the chart. It puzzles me - printing the chart only is 4 pages. What would you suggest?

~!~
Nog geen breiwerk te zien op dit moment. Ik ben met verschillende dingen bezig - sommige dingen gaan rap, sommige wat langzamer. Gisteren heb ik helemaal niet gebreid - we hebben gisteren mijn moeder meegenomen naar de verjaardag van een oom van mij. De familie kon het heel erg waarderen, en mijn moeder was zelf ook blij dat ze mee kon.

Zij had wel een vraag voor mij - kortgeleden heeft zij het breien weer opgepakt en is met een kantsjaal begonnen. Een van mijn ontwerpen, die tot op heden niet is gepubliceerd.

Het gaat goed - alleen was ze bang dat ze de rand verkeerd had gedaan, en ze maakte zich enorme zorgen over het afkanten van de sjaal. Ik moest haar uitleggen dat door het aanbreien van de rand, de sjaal zichzelf afkant...
Mijn moeder is voornamelijk een truienbreister geweest door de jaren heen - het enige grote kantproject dat ze ooit heeft gedaan is een enorm tafelkleed - en die had een gehaakte afkanting.

Maar - om nog even terug te komen op het ontwerp - wat mij tegenhoudt op dit moment is het volgende: de sjaal heeft een teltekening die - als je het print 4 pagina's omvat - en ik weet geen manier om dit op een eenvoudiger manier te doen. Wat zouden jullie doen/ Toch publiceren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten